Fiets je fit

Genoeg bewegen, gezonder worden en misschien zelfs een paar kilo afvallen hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Laat de auto gewoon eens staan en pak in plaats daarvan de fiets. Dat is goed voor uw portemonnee, het milieu en voor uzelf.

Wat doet fietsen voor uw gezondheid

Met een half uurtje fietsen per dag voldoet u aan de internationale norm voor gezond bewegen en kunt u uw conditie op peil houden of verbeteren. U kunt overtollige kilo’s kwijtraken en u vermindert de kans op onder meer hart- en vaatziekten en diabetes type 2. Fietsen is ook een goede remedie tegen stress. Een fietstochtje in de natuur is perfect om uw hoofd leeg te maken en te ontspannen. Ook uw hersenen hebben profijt van ritjes op de fiets. Regelmatig bewegen heeft namelijk een positieve invloed op het functioneren van het brein. Zo blijft u niet alleen lichamelijk, maar ook geestelijk fit.

Fit zonder blessures

Fietsen heeft een minder grote impact op het lichaam dan veel andere sporten. Uw gewrichten worden niet zo zwaar belast op de fiets en u zult niet snel geblesseerd raken. Zo wordt u dus op een veilige manier fit, zonder dat het al te veel moeite kost. Neem bijvoorbeeld de fiets naar het werk, doe kleine boodschappen op de fiets of maak in het weekend gezellig een fietstocht met uw partner of vrienden. In het jaarboek van route.nl vindt u genoeg inspiratie om de mooiste fietstochten te maken door prachtige natuurgebieden in Nederland en de grensstreek met België en Duitsland.

Bron: CZ & Route.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.